Volt - 2008
HungarySopron

Kinek kellene bemutatni a soproni Volt Fesztivált? Aki járt már fesztiválon, az biztosan hallott már róla. Aki mégsem, annak pár szóban a lényeg:

A „hűség városában” immár 16. alkalommal rendezték meg e neves eseményt. Eleinte a város különböző pontjain felállított színpadokon zajlott, majd a szervezők helyszínt váltottak: a Lővér kempingre esett a választásuk, és ezzel a megmozdulás „klasszikus” sátrazós fesztivállá vált.. A döntés jó volt, a helyszínen minden körülmény adott. Az infrastruktúra tökéletes, az autóval érkezőknek be sem kell hajtaniuk a városba, de akik vonattal érkeznek sem kell sokat gyalogolniuk. Az ide látogatót minden évben nagy zenei élménnyel gazdagítják, a tisztálkodási lehetőség kultúráltnak mondható, a bazársoron jó dolgokat lehet vásárolni, más fesztiválokhoz mérten ételekből bő a kínálat, Sopronban jól főzik a sört, aki nem szeretne sátorban aludni bérelhet faházat, a biztonsági személyzet kedves és segítőkész.

Ezzel ellenben úgy éreztem, a Volt kinőtte már a Lővéreket: parkolóhelyet és sátorhelyet nehéz találni ha az ember nincs ott kapunyitáskor. Számomra érthetetlen módon a nagyszínpadot domb tetejére építették, és a jóval kisebb MR2 sátornak jobb kihangosítása volt…

Autóval érkeztem az első nap délutánján – egyedül. Nem kellett sokáig magányosan csatangolnom, már a parkolóban összefutottam pár ismerőssel. Nem csoda: öreg motoros vagyok már Volt-ügyileg:). Átvettem a karszalagomat, és a sátram társaságában elindultam befele, mert Junkies koncert hangfoszlányait véltem felfedezni. Kicsit keveregtem, mire megtaláltam a színpadot, előző évben nem itt volt. Kikértem az első helyi, frissen csapolt, jéghideg sörcsodát, és élvezettel kezdtem kortyolni. Habos orral arra lettem figyelmes, hogy a közönség a „vissza-vissza” rigmust üvölti. Na, gondoltam erről jól lemaradtam. Sebaj, már láttam sokszor. Akkor indulás sátrat állítani. A koncert utáni tumultusban összefutottam Völgyi fesztiválarc kollegával, aki felajánlotta segítségét ideiglenes lakhelyem elkészítésére. Persze fesztiválokon soha semmi nem történik terv szerint, így esett a dolog, hogy lakommal a hátamon tánciztam CopyCon koncerten, és szóltam Mutternak is hogy dobjon le szotyira pézt. Végül csak sikerült egy zsebkendőnyi területet találni fekhelyemnek. Uri Geller módjára meggörbítettem pár sátorvasat, és a nagy munkára le kellett gurítani pár pofa sört! Az esti nagy móka a Tankcsapda volt, de nekem kicsit uncsi volt már így a párszázadik alkalommal. Aki először látta, biztos nagy élmény lehetett… Este még kis diccsó, aztán elmentem hangyákat számolni.

Másnap regenerálódás, és irány Subscribe koncert. Na, őket is láttam már jópárszor, de egyszerűen nem bírom megunni. Ilyen bandát ritkán lát az ember! A zene változatos és nagyon jó, a színpadot szétkapják a srácok, szóval fergeteg buli. Most is áll a szőr a kezemen! Minden fesztiválon kötelező őket megtekinteni! Hangverseny után indultam haza, hisz munkahelyi elfoglaltság miatt itthon maradt a barátnőm. Felvettem még két barátomat és irány vissza. Sajnos minden igyekezetem ellenére lecsúsztunk a Cypres Hill fellépéséről…

Elég sok volt a szürke, feledhető produkció, akikre érdemes emlékezni:
A további napokat Stand Up Comedy előadásokkal indítottuk. Igaz, nagy volt a tumultus mindig a Red Lounge színpad előtt kora délután, de megérte kivárni a sorunkat. Jelentem Kiss Ádámnak és a haverjainak tényleg nem súgnak, valóban ilyen hülyék – a szó jó értelmében.

Ladánybene 27. Hát igen. Azt hiszem erre találták ki az evergreen (örökzöld) kifejezést! Respect!

30Y. Talán néha már annyira alternatív szövegeik vannak, hogy már maguk sem értik, de nekem még így is sokkal jobban tetszett mint a Kispál és a borz.

Manu Chao szerintem szörnyen félre lett hangosítva. Ennek ellenére élvezhető és jó koncertet adtak. Csak az a bulit végigkísérő szúrós szag volt kicsit zavaró…
The Offspring számomra csalódást keltett a megkopott, izzadság szagú deszkás-tini-punk stílusukkal, de a korukhoz képest odatették a Pretty Fly-t és a többieket! Ez a koncert tényleg nagyon jól szólt, és jó volt látni a harminchoz közeli férfiakat, amint újra átélik a középiskolás élményeiket…

Szeretném még kiemelni a karikatúrista urat, aki félelmetes groteszk tükröt állított fel elém! Köszönöm ezúton is!

Mindent összevetve jó fesztivál VOLT, sok jó arc ember VOLT, VOLT jövőre is lesz! És én ott leszek! Te?