Zentai Játékok - 2010
Serbia Zenta/Délvidék
Ahogy várható volt, az idei nyári játékokat is hosszas kaoutikus készülődés és bizonytalanság előzte meg. A csapat elég nehezen állt össze, az utazás összeállítása nem volt rumlisabb, mint maga a leérkezés. Mivel munkás emberek vagyunk nehezen kivehető szabadságokkal, cask a hétvégére koncentráltunk.

A csapatból én jelentettem a legnehezebb megoldást, hozzám igazodtak a többiek. Este nyolckor végeztem Biatorbágyon, így  csapat addigra menetkészen gördült a portára. Gyors határelemzés, majd úgy döntöttünk, hogy a tompai átkelőt választjuk, mivel Röszkénél gyanus lehet a várakozás, Tiszasziget ilyenkor már zárva, és így Szezár Kiskőrösön pont útba esik. Tehát négyen kekiindultunk, majd Kiskőrösön ötfősre duzzadt a társaság. A határon semmi sor, pillanatok alatt átértünk. A túloldalon egy gyors pénzváltás, már gurulunk is tovább. Út közben a biztonság kedvéért megálltunk megkérdezni a helyes irányt, valószínű ez volt az a pont, mikor én elhagytam (szerencsére az útlevelemet kivéve) minden iratomat tartalmazó pénztárcámat. Ez természetesen cask Zentára érkezve tudatosult bennünk, de nemigazaán volt mit tenni, szomorkodni majd ráérek otthon..

Érkezésünk fél egy körül volt hajnalaban, de egy felé már indultunk is a népkertbe, a fesztiválra. Pár lépés után egy csapat lány között találtuk magunkat, akik éppen házasodni készülő baratnőjükkel szerettek volna egy  “sokfaszis” fotót csinálni. Nahh, elkezdődtek a játékok, bulira fel! A fesztiválra beérve koncerteket ugyan már nem, de a sátrakból dübörgő zenét és bőven sok fesztiválozót találtun, ami mégjobban meghozta a kedvünket. Olyannyira, hogy tőlünk nem megszokott módon vilagosba tértünk szállásunkra, ahol még egy-két óráig folytatódott az örjöngés. Másnap meglepően korán keltün, ami köszönhető volt a lakásban egy légköbméterre jutó tíz-tizenöt légynek. No mindegy, ha felkeltunk, irány a helyi kultúra beszippantása, amit mi tulajdonképpen a gasztronómiai élvezettekkel be is értünk. Mival az ötösfogatból hárman még “zentaszűzek” voltak, iány a pékség, elő a híres burekkal! Kinek milyen töltelékkel, de hozzá joghurttal mindenkinek elnyerte tetszését.

Ebédre a szintén helyi jellegű pleiskavicára tértünk be egy közeli “kifőzdébe”. Az étel szintén megérdemelte az ötös osztályzatot. Egy kis készülődés, ejtőzés otthon, és bár az idő nem volt éppen strandolásra alkalmas, azért mi úgy döntöttünk egy jó fröccsel a kezünkben lesétálunk a Tisza túloldalán lévő strandra. A strandidőben remekül üzemelő infrastruktúra (hideg sör, meleg lángos) ugyan teljes mértékben hiányzott, ennek ellenére jól elmulattunk a töltésen. Visszaérve, leginkabb az én nógatásomra leindultunk újra a fesztiválra. Azért akartam viszonylag sietni, mert semmiképpen sem akartam lemaradni az évente rendszeres vendégnek számító Auróra koncertjéről. A nagyszínpad szépen szólt, a koncert számomra hozta a sztenderdet, élveztem. Közben, és utánna is szépen döntöttük magunkba a Jelen Pivot, kb minden másodikat egy jo kis Pelinkovaccal megfűszerezve. Rendesen volt tömeg, mi is cask úgy bolyongtunk a két színpad, a disco sátor és persze a toi-ok között. A buli megintcsak adta rendesen az érzést, szintén hajnalban sikerült hazaérni.

A hangulat viszont anniyra pörgetett minket, h még hárman úgy éreztük, le kellene sétálni a Tisza partra, ott megvárni a teljes napfelkeltét. Így is tettünk, majd a felkelő nap az étvágyunkat is meghozta, így az éjjel-nappal nyitva tartó pékségek egyike felé vettük az irányt, hogy egy jó burekkal oltsuk éhségünket. Nem volt rossz választás, de így már sikerült végre reggel tízkor ledőlni egy rövidke időre. Mivel vasarnap volt, ébredés után józanodás, reggeli (kitalaljátok? Persze, h burek!:) ) részemről a forma-1 megtekintése után autóba ültünk, és irány a bejáratott úton Budapest. A határ visszafelé is kegyes volt hozzánk, egy remek buli/fesztivál élménnyel értünk haza, azt hiszem mindenkin látszódott másnap a munkahelyén, h ez a hétvége nemigazán a pihenésről szólt…