FeZen - 2005
HungarySzékesfehérvár/Bregyó köz
Bizakodva és jókedvvel indultunk neki csütörtök kora délután a 15:15-ös gyorsvonattal ketten Gáborral egy iskoláscsoport társaságában. Odaérkeztünkkor már tudtam melyik helyijáratos buszok visznek a Bregyó-közbe (by interneten).

Szépen fel is pattantunk a 34-es sárga buszra ahol a sofőrttöl kértem volna 3 jegyed, de mivel éljen a korrupció, 3-an utazhattunk 200 ft-ért. Amúgy 140 ft / jegy. Én már képben voltam, mikor leszálltunk a megfelelő megállóba, tudtam az irányt. Sikerült is 3 perc séta után biztosra lokalizálni a környéket. Meg is találtuk a fesztivált.

Beültünk a fesztiválhoz legközelebb eső kocsma-étterem jellegű szórakoztató egységbe. Megvártunk pár ismerőst, majd felvettük a jegyünket és irány a fesztivál (napijegy 1800 ft, 3 napos bérlet 4000 ft-ot kóstált) Meglepően szétvolt húzva a fesztivál az előző évekhez képest (amikor még nem lehetett sátrazni). Szerintem túl tágasra sikeredett a létszámhoz képest. Ismerősök megmutatták merre lehet sátrazni, ahol kb 15 sátor állt. Velünk együtt már 17. Nem rossz arány egy 3 napos, 6 színpados, 80 fellépős bulihoz képest, sőt mondhatni siralmas.

A csütörtöki program jónak bizonyult. Tipikus minden feszten fellépő bandák, mint pl: Kispál, Junkies, Moby Dick, Zorall. Én csak két matinét néztem meg, ez pedig a Watch My Dying és a Subscribe. A többi annyira nem érdekelt, inkább a feszten jelenlevőkkel ittunk és szórakoztattuk egymást. Úgy éjjel 2 fele már kezdett kopni a hangulat, igy kimentünk a bejárattal majdnem szembe levő Kodolányi Apartmanház alagsorába, ahol valami ótvar koncert volt ingyen, utána meg diszkó. Én kb 3-ig bírta ottmaradni majd beugrottam a belvárosba hátha ott nagyobb az élet. De mivel csütörtök volt, így csak a buszpályaudvaron ettem-ittam, majd visszasétáltam. Hajnal fél 5-re visszaértem azzal a reménnyel hogy majd találok a fesztiválon arcokat akikkel tudok még dumálni, inni. De ez nem az a hely. Itt már semmi se volt nyitva, se kaja se piapult. Sehol egy ember. A bejáraton szabadon ki-be lehetett mászkálni, mint egy halott város a megtépázott westernfilmekből kiszakadva. Így hát kénytelenmód voltam beesni a sátramba majdnem rázuhanva Gáborra.

Másnap már reggel 8-kor ébresztett minket a nap, megsültünk a sátorban. Délelőtt 11 körül rávettem magamat hogy körülnézek, de annyira semmi se volt még mindig, hogy kitaláltuk, irány a belváros ahol ebéd. Bár a városban se voltak sokan, csak a diákok akik gondolom lógtak. Beültünk enni (egyik ismerősömnek köszönhetően ingyen bár nem akartuk hogy kifizesse , szó nélkül rendezte a számlát és elköszönt. Mégegyszer köszönet érte Judit:)). Jóllakott óvodás módjára üljünk be inni is a Sport névre elkeresztelt italozó helységbe. 1 óra elteltével taxival 530 ft-ért vissza a helyszínre mert már 4-kor kezdődtek a programok.

Hát a pénteki zenei program se volt valami fényes a zenei izlésemnek. Kivolt irva Remorse, de persze másnapra tették, volt még Hoooligans, P. Mobil, 6test, Lord, Irigy Hónaljmirigy (jobbnál jobbak:)) De minket inkább a Káosz sátor érdekelt, ahol is Crushera, Isten Háta Mögött, Septic ette a húrokat, darálta a népet. A nagyszínpad utolsó zenekara, a Tankcsapda fél 1 fele zárta koncerjét és az egész fesztivált, majd ezt követően feltünően kiürült a fesztivál ISMÉT (pedig péntek este volt). Gondolom mindenki hazalépett, mert sátrazni rest. Megint jött a kérdés, mi a sz*rt csináljunk? Hát megint nézzünk be a városba. Kint álltunk és taxit akartunk fogni de megszólítottam egy kocsiba éppen beülő arcot. Kiderült a lányát várja, ha megérkezik a kisasszony, mehetünk velük 3-an, valameddig eltud vinni. Egészen a Vesztegzár nevű témáig fuvarozott (köszönet apuka!). bent szerettünk volna számokat kérni, mint pl Hatebreed, de a DJ közölte, hogy ha berakja, akkor neki jövő héttől nem kell jönnie dolgozni:). Mivel jó volt a hangulat, elmulattuk az időt zárásig. Majd taxival vissza a "szállásunkra", a sátorhoz. Már meg se lepődtem mit látok (azaz mit nem látok, megint sehol senki és semmi). Percek alatt elaludtunk.

Szombaton már sikerült majdnem délig aludni. Ismét a belvárossal indítottuk a napot, de most már helyijárattal közlekedtünk a buszállomásig. Sajnos nem volt alku, ki kellett fizetni a rendes jegyárat. Gyorsan megjártuk a üzleteket és "go back", ismét taxival. Du. 5 körül el is kezdtük a szomjunkat csillapítani. Eznapi felhozatal se volt valami fület gyönyörködtető: Sex Action, Quimby, The Snobs, Cyborn, Eleven Hold, Belga, Bikini. A káosz színpadot választottuk ismét ahol fellépett a Quest From Inside. Végre egy jó banda. Majd kaptunk még egy szokásos Wackort és egy második koncertes jófajta Cadaverest. Sokan eljöttek megnézni őket. Koncertek végére már jó volt a hangulatunk, szétszéledtünk, mindenki dumált mindenfelé. Én kikötöttem, na hol? Hát a belvárosban (hol máshol.. de milyen már: elmegy az ember egy fesztiválra, és hol kell este szórakoznia? Hát "kint" a városban.)

Most már gyalogoltunk mert így harmadik nap rájöttünk, nincs messze. Út közben betévedtünk egy lagziféleségbe ahol is nem voltak nagyon sokan de ahogy megjelentünk 5-en, egyből kifele tessékeltek. További sétánk a belvárosi, autóbuszpályánál található Dodge nevű pubba vezetett. Valami szintetizátoros fazon nyomta hajnal 3ig. Bezártak, úgyhogy mehettünk ismét valamerre mint a tudathasadásos eltévedt veszett ebek. Ekkor már Szabó Lacika kitalálta menjünk haverjához Andrewhoz házibuliba a város szélére. 5-en voltunk, úgyhogy 2 taxi kellett volna, de sikerült a sofőrt rábírni hogy hogy 1 taxi legyen és kicsit több pénzért. A házibuli az öreghegyen volt és annyiból állt hogy leültünk inni öten.

Hajnal 7 fele a többiek úgy gondolták alvásra fogják a dolgot. Engem visszaszállítottak a fesztiválra suzuki gépjárművel (kösz Andrew). Aludtam du 1-ig, amikor is már Gábor lakótársam eltűnt (ö mondta, hogy hajnalba megy kocsival, mert hazaviszik). De arra nem számítottam, hogy másik ismerősöm is lép, a sátrát persze otthagyta nekem, én majd biztos leszedem. Körbenéztem. Már csak 1 sátrat láttam, egy fiatal punk gyerek éppen bontotta. kb 10 percre rá ő is távozott. Egyedül voltam az egész fesztivál területén. Egy két ottdolgozó szemetet szedett. Gyors összepakolás és két sátorral, két hálózsákkal és saját cuccommal irány haza Pápára szüleimhez, busszal. Kellemes volt sok ember közt ennyi cuccal büdösen utazni.

Fesztiválárak: 1 db 2/1 vörösboros kóla 180 ft. (Viszont szégyenletes, hogy nem volt se becherovka se hubertus).