Pressure - 2007
GermanyHerne/Gysengerg Halle
Egy véletlen ötlettől vezérelve összeállítottunk egy 12 napos német túrát, ami félig a fesztiválokon, félig a "majd lesz valami - valamerre - valahogy" témán alapult. Így volt ez jól!

Én még szerdán megnéztem Tityvel és Zsuzsával az egerszalóki No Mans Land fesztivált (erről majd ők bővebben értekeznek). Majd csütörtök délelőtt jött Balázska a 12 napra fenntartott lakásunkkal (azaz a Peugeot 307-es kocsijával). Gyors zuhany Egerbe, majd irány Dabas, ahol összeszedtük Tanárúrat, majd Biatorbágyon Zolikát és Sebiúrat (teljes a csapat) na meg a 100 liter borból csak 80 litert (20L nem fért el), majd irány a hegyeshalmi határ.

Itt már számolgatunk, hogy de szépen csúsztunk időben és térben: reggel fél 9-kor indulás Dubicsányból (by Balázska) majd este fél 8-kor magyar határ. Jól nyomtuk, mondjuk hála a szokásos győri tescozásnak + a győri Árkádnak ahol elemeket vettünk a vadonat új magnónkba. Határon átgurulás után kezembe vettem a kormányt, majd felváltva Balázskával reggel fél 9-re ki is értünk Hernébe. Élmény volt nézni a hátsó sor részegedését:) Repkedtek a poénok, a jó zenék, a bealvások (persze Tanárúrat kivéve, ö nem alszik soha.. persze 12 nap úgy is próbára teszi majd..).

Herne egy egyszerűen szép német kisváros, majdnem hogy egyértelmű táblák. Egy utcával mentünk csak túl. A hely egy stadion féle jéghoki pálya, mellette zöld terület és tó. Mint valami szabadidőközpont. Gyors sátorverés (elvileg tuti pénzbe került mert mindenkin narancssárga karszalag.. már paráztunk, hogy nem szövet, mert az úgyis lerepülne a kezünkről, de szerencsére délután megkaptuk a félretetetett, szép, terepszínű szövetkarszalagot). A jegyárak nem voltak vészesek: 3 napos bérlet elövétbe 45 euro, helyszínen 65. Napijegy elövétbe 19, helyszínen 25 euro. (ha azt vesszük, hogy kishazánkba egy Hatebreed került június 26-án 5.000 ft-ba... hát nem tudom)

Majd mikor bor megkeverve, sátor jó helyen, hát keressünk boltot (sikerült is venni török kólát ami Cola Turka névre volt keresztelve. Remek hatás) majd konnektort. Először egy fagyisnál próbáltunk székeket kérni a nem messze elvezetett lehetőséghez, de látta, hogy mi csak rontanánk a bolton, úgyhogy alapból nem segített. Így maradt a kb 150 m-re található zuhanyzó, ahol végre megszólalt a muzsika.

Mindenki kérhet egy számot egy adott cd-ről. Zolikánál természetesen minden körnél megakadt a dolog. Annyira belejöttünk, hogy a 18:00-ra kiírt Bud Dem Outot le is késtük. Mondjuk nem volt belekalkulálva a német faszság: lassan engedték be csak az embereket, így fél órával korábban kellett volna odaállni. Mai napig nem értjük mire volt ez jó. De sebaj. Animosityt semmi képpen nem akartuk kihagyni, ezért időben a sorba beállva boroztunk (ez jellemző volt minden koncert előtt, vittünk magunkkal bejutásra elegendő bort. Bevinni nem lehetett). Felesleges véleményezni minden zenekart egyesével. Minden koncert rendben volt. Az ember azt kapta amit várt. Jó hangzás, jó közönség. Bár Tanárúrék panaszkodtak, hogy zavaró, hogy a nyakukba ugrálnak, de hát ők se első fesztiválozók, koncertezők.. :)

Azért álljon itt a pénteki további fellépők listája: Rise and Fall, Length of Time, Job For A Cowboy, Knuckledust (ezt kihagytuk) As I Lay Dying, Converge. Ez utóbbit Zolika állva csukott szemmel nézte végig. Emlékeim szerint le is léptek aludni tanárúrral, mert nem bírták (vagy ki tudja mi céllal:)). Majd éjfél után lezárult az első nap, mi még próbáltunk magnózni de a zuhanyzó csak 10-kor nyitott, úgyhogy takarodtunk aludni Sebivel Balázska sátrába, ami sikeresen beázott, hajnal 5-kor már az ideg baszott szét hogy a gatyám tiszta víz, ígyhát feláldoztam magam és kimentem Balázskához aludni a kocsiba, így Sebi is kényelmesen alhatott.

Reggeli ébredés 10 körül, Zolika is a kocsinál. De hol a két majom? Mint kiderült, kocsmázni mentek. Ezt sajnáltam, hogy kihagytam. Na de mixeljünk bort és irány magnó. Szombati kezdés Nasty 13:30-ra volt tervezve, de nem érdekelt, megint inkább a magnó. De azért Black Friday 29-t megtiszteltük jelenlétünkkel. Kicsit korai volt ez a taposó hardcore. Sajnos a Bring Me The Horizon elmaradt, talán lerobbantak. Még kihagytunk egy Six Fit Ditchet és egy Casey Jones műsort, de nem is bántuk mert jött még egy Settle The Score, The Warriors (ami akkor is olyan volt mint a többi, Tanárúr), Parkway Drive, Have Heart (mondjuk ezt valahogy sikerült kihagyni, mondjuk egy napra kb 10 ilyen zene azért elég megterhelő tud lenni), All Out War, Unearth, Sick Of It All. Hát szerintem a nevek mindent elárulnak. SOIA alatt ismét összehozták a wall of death-et, azaz mindenki kitódult a terem szélére és hatalmas üres tér, ami csak belefért...

Mivel minden nap egy órával korábban vége a koncerteknek, ezért mi még magnózni akartunk, kiépítettük maguknak a fagyistól nem messze: hoztunk padokat. Egészen hajnal 4-5-ig talán amikor is úgy voltunk vele, hogy felesleges fennmaradni non-stop mert akkor a másnapunk egy mosott szar. Zolika akart is adni egy 1-est ezért a gondolatomért az ellenőrzőbe, de a végén már Tanárúrnak akartuk befirkálni mert nem akart aludni. De végül mindenki nyugovóra tért.

Vasárnap már fél 1-kor kezdődtek a dolgok, úgyhogy nem lehetett szórakozni, időbe magnó. Nem is késtük le a 12:30-ra kiírt Resistance zenéjét. Emlékeim szerint rendbe volt a dolog. Majd itt szépen csúsztunk megint időben, mert a parkolóba már tolta egy német fiat társaság a zenét (egy kis piros autó csomagtartójába jókora hangfal, üvöltött a zene rendesen). Odamentünk és kapásból kezünkbe nyomtak söröket. Jófej arcok. Örültünk, hogy végre valaki iszik:). KihagytuK In Blood We Trust, Down To Nothing, Internal Affairs, Evergreen Terrace, elmaradt: Bury Your Dead, láttuk: Sworn Enemy, Misery Speaks, Do Or Die, Shattered Realm, Walls Of Jericho, Earth Crisis.

Ezek után mondja már valaki, hogy gyenge a felhozatal. Koncertek végén Zolikával és Balázskával (aki végre kezdett el inni.. jobb később mint soha) nekiültünk magnózni. Jött az In Blood We Trust gitárosa, hozott ajándék CD-t. kis ideig beszélgetés, majd egy rendőrségi fenyegetéstől vezérelve leültünk a parkolóba, ahol holland emos arcokkal kellett inni. Majd ennek is vége lett hajnal 3-kor. De jobb is mert hosszú út várt ránk másnap.

9-kor ébredés és szerencsére sátorbontás 10 körül, mert később letarolták volna daruval:) Ilyet se láttam még, ahol üres volt a sátor 10 után, azt elvitték a szemétdombra. Összepakolás után nekiindulunk Hollandiának, ahol is várt minket Haarlem (egy csodaszép kisváros, sok folyó keresztezi, gyönyörű hidakkal), Zandvoort (tengerparti város, szép homokos parttal, csak kár hogy az idő fos volt. De azért beugrottunk a Yanks névre keresztelt coffee shopba, ahol sikerült aludni 1 órát, a többiek közbe szépen betéptek mert miért ne, kint szabad). Majd kaptam az infót, hogy Tity ismerösei Amszterdamtól nem messze laknak. Hát menjünk hozzájuk zuhanyozni és kicsit regenerálódni.

Nagyon rendesek voltak, köszönet Verocsnak, Kornélnak és Nyilas Áginak, hogy lehetőségünk volt minderre. Majd nekifutottunk Amszerdamnak, mert Ági ment a hajnali magyar gépre. Megnéztük a piroslámpás negyedet, ami elég furcsa volt. Dagadt, idősebb kurvák, szétdrogozott, néger, bizarr alakok a kis utcákon. Végül beültünk a Korsakov nevű rockkocsmába, ahol voltak vagy 10en, mind homokos, ez itt egy melegbár? Hajnal 3-kor érdekes mód egész Amszterdam elcsendesült, bezárt minden. Úgyhogy kocsiba be, hálózsákot fel, szemhéjat le, alvás reggel 7-ig, amíg egy munkás fel nem kelt minket, mert valami kikötő mellett aludtunk. Szépen betereltek egy építkezésre, szembe érkezett egy nagy daruskocsi aminek a kilengő csigaemelője vagy mi kb 40 cm-re állt meg a szélvédőnktől. Nagynehezen kitereltek.

Amszterdam szép város, cipőt kellett vennünk, mert 2 napja szarrá ázott a lábunk. Ezt meg is oldottuk 50 euroból fejenként. Majd utazzunk vissza kedd este Nürnbergbe, Utrechen keresztül. Estére sikerült is a célvárosunkba sörözni egy jót. Alvás egy kisvárosi Obi parkolójában, ahol Zolika és Tanárúr a sátorba töltötte az éjjel mert már nem birtak ülve aludni. Szerda reggel Zolikát felpakoltuk egy céges kamionra majd irány Lipcse mert vészesen közeleg a With Full Force..de ez már más téma.

Pressure egy zeneileg nagyon jó fesztivál. Igaz nem az az szokásos sátorból kilépek, ráesek a pultra egy sörért, majd odabotlok valami koncertre... itt a zenén van a hangsúly.