Novarock - 2007
AustriaNickelsdorf/Pannonia Fields II.
Végre elindult a várva várt fesztiválszezon, melybe durván belecsapott a Novarock fesztivál, amit kis országunk nyugati határa mellett, Nickelsdorfba harmadszor rendeztek meg.

Már nulladik nap este 18:34-kor elindultam Pápáról. Tanakodtam is rendesen, hogy Hegyeshalom vagy Nickelsdorf. Persze dönteni mindíg nehéz, ezért legyen előbb mint később, Halomra tettem a sörös voksot. 750 ft-os diákjeggyel végigrobogott a vonatom. 20:10 célállomás, na irány a kocsma, mert hosszú lesz az út gyalogosan. Kis idő elteltével nekivágtam a sétának, ami előre láthatólag tizenvalahány kilóméter.

A városból kivezető főút szélén egy papírrendőr lassításra biztatta az elhaladó gépjárműveket, hát kezébe nyomtam a hálózsákom és fotó. A kihalt úton szembe jövő két kocsi persze azt hitte mérnek és büntetnek, ezért jobban megnézték ki szórakozik velük. Hát szerencsémre ismerősök voltak, eltévedve keresték a fesztivál felé vezető utat. Tudtam nekik segíteni, ezért befogadtak és kivittek a bejáratig. Természetesen a kis határon nem engedtek át minket, mert minek (csak a környékbeli lakosoknak volt megnyitva). Irány autopálya, nagy határ.

Két év tapasztalata jó irányba terelt minket, egyből megtaláltuk a parkolót, ami meglepően tele volt, pedig ez csak a nulladik nap.

Gyors parkolás, összecuccolás és irány a fesztivál, 1-2 km-es séta a bejáratig. Bent aránylag elenyésző tömeg. Én megkerestem saját haverjaimat. Sajnos vagy nem, de a kezünkbe nyomtak valami 7 dl-es osztrák tömény szeszt, ami félig volt csak, de szépen rányomta bélyegét az estémre: berúgtam. Reggel 8-kor már fáradtan de még mások sátránál kempingszékbe ülve, ajándék söröket fogyasztva dumáltam gyenge angol tudásommal. Majd alvásra akartam adni a fejem, de már vagy 6 órája nem találtam a kijáratot haverom kocsijához. Érdekes káosz volt, mindenki mást mondott, gondolom senki se tudta hol van pontosan. Mondjuk alapból sem volt. Aztán meguntam és egy nagyobb tábla árnyékába eldőltem, majd a következő kép, hogy körbe állnak emberek és egy skót szoknyás alak rángat fel, hogy itt ne aludjak. Majd elhívott a sátrukhoz sörözni:)

Mondjuk ez a dolog mindenhol ment, sőt az egyik helyen a körbe felnyomott sátrak között egy nagy fa doboz, ami a hűtő szerepét töltötte be. Aztán reggel 10 fele úgy döntöttem tényleg keresek egy helyet ahol eltudok aludni.. két sátor között sikerült is, talált törököző a fejemre és alvás. 2 órát sikerült agykikapcsolással tölteni, de már dél fele a nap befordult ébresztőt parancsolni. Úgy hogy már-már képbe kerültem és józanabbul végre kitaláltam a bejárathoz:)

Flakon víz alap kelléke volt sétámnak mert iszonyat meleg, másnap stb.. Kint szerencsére összefutottam pár ismerőssel, végre megtaláltam a kocsit ahol a cuccom is volt, fotózni persze, de már figyelni kellett a Line-up-ot mert korai kezdések. Szerencsére szinte mindenhol találhattunk a földön 35 oldalas képeslap nagyságú fesztivál guide-ot.

Pénteki felhozatal nem volt annyira erős, 16:20-kor kezdett a Mastodon a Red Stage-en de mivel ekkortájt kerültem teljesen képbe és meg kellett várnom Völgyesi Zolit, ráadásul kb 1 km a színpad + a tömeggel is számolnom kellett, ezért el sem indultam. Mondjuk mivel Vincent Balázska szereti akkor csak szar lehet, ezért nem is érdekelt annyira:) Majd utána már komolyabban vettük a dolgokat. Jött a Reel Big Fish aminek végére emlékeim szerint odaértünk. Majd érkezett Papa Roach, kezdéskor megállapítást nyert, hogy ez de szar, ezért irány a nagy színpadnak számító Blue Stage, ahol már ment a Me First and The Gimme Gimmes. Belenézés (mondjuk ez sem érdekelt, azt se tudtam mi az, Sorio ajánlása). Majd gyors kifutás valamiért, majd Machine Headre azért már legyünk ott, 19:40kor kezdés.. (azért a napi 9 zenekar / színpad enyhe 5-10 perces csúszásokat eredményezett). Egész sokan megjelentek mert hát nagy zenekar a maga stílusában. Jól szólt (bár volt akinek nem tetszett, pl Zozo). Nekem kicsit éneklős számokat toltak, a Bulldozert meg baszták tolni, rossz pont nekik:) Annyiból is jó volt, hogy szerencsére lekéstük a másik színpadon éppen játszó The Hivesot. Nem szeretem, de tuti belenéztünk volna.

Az est további része sok járkálással, kempingbe sörözéssel telt. Kijutott még egy Incubus amit szokás szerint lekéstünk teljesen. Részt vettünk még Billy Talent mókán, aminek elején nagy mozgás, megőrülés, aztán lehiggadás. Undorral az arcomon ívben konstatáltam, az énekes egy buzi. Sajnos mint minden évbe, a zúzda rész elvan szeparálva, nehéz bejutni, időbe odakéne állni, de mi nem fogunk 20 perceket várni csak ezért. Majd koncertzárásként belenéztünk a The Smashing Pumpkinsbe... hát Istenem, ekkora fost miért szartál a világra?? Az még ok, hogy az utolsó zenekar 2 órás előadást tol, de ekkora gyenge moslékot rég láttam (elvileg nagy zenekar, legyen már meg az a bizonyos szint). fehérbe öltözött tagok, szerintem improvizált részek. Volt egy szám, kb negyed órás, szörnyű gitárnyikorgatás. Az énekesen látszik, hogy rohadt nagy művésznek gondolja magát. Ritka gyenge, szar előadás volt. Soha az életbe nem fogom megnézni. Lehet ebbe benne volt az is, hogy egész napos mászkálás lefárasztotta az embert, de ahogy elnéztük, sorra mentek el az emberek. Akkor lehet nem velünk volt a gond.

Napi zárásként partisátor, mindenféle zene. Majd végre simán kitaláltam a kocsihoz ahol feldobtam a sátramat és fél 3kor megpróbáltam aludni. Majd 1 óra múlva megjött másik Zoli, vele még dumálás, majd végre alvás lenne, ha nem fúj annyira a szél, hogy 10 percenként rámdöl majdnem az egész kégli. Azért sikerült pihenni 4 órát, majd fél 9-kor ki kellett menekülnöm mert nagyon meleg volt. 9-kor már indultunk is Völgyesi Zolihoz regenerálódni.

Ő már várt Rajkán, jól eső zuhany, találkozás a borotvámmal. Majd átrepülés Kovához a Kávézóba, állatfinom Gulást zabálni. 2 napja, érdekes állapotban készítették, kerályság volt. Mindenki tolt két tányérral, majd 20 perces szieszta a hűs kávézóban, telefonálgatás jobbra balra. Frissült arccal, enyhén visszatért erővel újra irány a fesztivál. Mondjuk kicsit zavart hogy nem láthattuk a 12:30-kor induló Devildrivert, de basszák már meg, miért kell ilyen korai kezdés egy aránylag jó zenekarnak? (mondjuk Sorio nyugtatott, hogy tavalyi Novarock Encore-on "fost hintettek" a közönségre, ugyhogy nem kell bánni:)). 15:20-kor indító Isist alap, hogy lekéssük, bár utólag belegondolok, tuti tudat alatt már csak azért se nézem meg, mert Balázska szereti és ezzel kínoztak minket egyszer Raised Fistről hazafele. Valamiféle elégtétel volt számomra, hogy kimaradt:)

Ill Ninot nézzük már meg, ugyis nyomnak kishazánkba jun 26-án egy 5000 ft-os koncertet. Hát rájöttem, hogy kurvára nem éri meg, szerintem nem valami nagy eresztés. Napközbe persze a másik színpadon is mentek zenekarok: Therapy?, Sunrise Avenue, Frank Black, Hinder, Hayseed Dixie, Across The Delta, 30 Second To Mars... hát mit mondjak? fingom nincs kik ezek (kivéve az elsöt), de a nevük alapján jobb is, hogy kimaradt az életemből. Tipikus szigetérzés ilyen téren: rakat ismeretlen zenekar, gondolom osztrák, német, francia igényt kielégít. Itt jött egy enyhe észrevétel, hogy Szigeten bár nem voltak elsö nap 160.000-en (egyik osztrák újság ezt írta címlapon) de nálunk a hajógyári islandon több más országból érkező alak van. Itt szinte mindenki német és osztrák (rendszámok alapján).

21:20-kor végre eljött az egyik zenekar, aki érdekelt az idei Novarockon (kb 2 db közül). Ezért időben megjelentünk az In Flames előadásán. Már volt szerencsém látni őket többször is, most se okoztak csalódást. Több jó számot is lenyomtak. Szokásos minőségi színpadtechnika (mondjuk ez jellemző volt az este fellépők mindegyikére. Itt legalább nem spórolnak a tűzcsóvákkal, a hatáselemekkel. Szigeten sajnos igen. Majd maradtunk a közelbe, mert 23:10-kor kezdett a darkosok buzer Istene, Marilyn Manson. Őket két éve láthattam szintén itt, akkor jobban tetszett (gondolom az elsö benyomás mindig érdekesebb). Most is elfogadható volt a műsor, bár kicsit megfáradt. Két éve volt egy baró hinta felszerelve, most csak jó fények. Azért idén is odafostak az arcunkba, a vége fele egyik szám végén iszonyat sok, kb 7-8 cm hosszú 2-3 cm széles papirdarabokat fújtak a tömegre, alíg láttunk valamit. Mondjuk leginkább a zúzda kapott belőle, hátulról nem láttam meddig megy a dolog, jó lett volna messziről is figyelni. De sikerült némi videot is elkapni:

A műsor végeztélvel átléptünk Pearl Jamre, amit pont elértünk. Más ismerősök elvoltak hűlve tőle, mi annyira nem, mondjuk nem is láttuk az egészet:) Már szokás szerint kikötöttünk a partisátorba (mivel más nem nagyon van), majd 5 körül vége lett ott is a matinénak, hát mászkáljunk, igyunk finom, éjszaka során lehűlt söröket a kempingbe, majd látogassuk meg Újlaki Daniékat, akik mindig készre teszik magukat reggelre. Így volt ez most is:) Miki már a sátorba pusztult ( jó helyen volt a "lakásuk", egyik forgalmasabb út szélén, szépen neonzölden világított ). Dani jól bevolt rúgva szerencsére, csinálta is a müsort, ami mosolyra késztetett bennünket. Rengeteg sörünk volt ekkor már, mert amit találtunk, beraktunk egy szemeteszsákba, legyen mindig kéznél alapon. majd 7 fele azért ledöltünk 2 órára, mert 9kor már mentünk a nickelsdorfi vasútra.

Eljött hát vasárnap az utolsó nap.. sokan hazaléptek, kicsit foghíjasabb lett a kemping, amit nem bántunk. A vasúton nem voltak vészes árak, 1 dobozos behűtött sör 1 euro, 1 felvágottas szendvics szintén ennyit kóstált. A benti árakhoz képest mindenképpen barátibb. Reggeli megvolt, sörrel legurítva, irány vissza a fesztiválra. Igaz most nem volt semmi, ami miatt sietni kellett volna. A parkolóba szieszta, finom sörökkel, dumálás másik mellettünk parkoló pécsi magyarokkal ( a srácnak csodaszép cd gyűjteménye volt, kb 50 darabos tartóba metál, 50 darabos tartóba harcode eredeti cd-k. Öröm volt látni csodaszép origi Terror albumot. Be is pakoltam a lejátszójukba:).

14:10-es kezdésű Chimairát lekéstük persze, de nem nagyon érdekelt. Jó zenekar de szerencsére már láttam, na meg ha megint elkezdünk már ilyenkor mászni, éjszaka tuti elhajolunk valahol menetközbe két sátor között, azt meg nem akartuk. Azért délután 17:05-re elléptünk a red stagehez mert kezdett a Clawfinger. Mondjuk őket tényleg sokszor lehet látni, majdnem minden évbe játszanak valahol a környéken szerencsére. Sajnos emiatt lekéstük az H-Blockxot, jó lett volna részt venni az előadásukon. De hát ne szakadjunk már szét két felé.

Néha akadt egy-két dolgunk a bejáratnál is, ezért a Drowning Poolt se láttuk, sőt így jártunk még a Children of Bodommal, a Flogging Molly müsorral és Mando Diao se élvezhette megtisztelő figyelmünket (hát Istenem, van ilyen. Legalább tartottam magamat a szabályunk egy részéhez, pár zenekart mindig le kell késni:). De kit érdekel, egyik se tartozik a kedvencek közé annyira. Azért még kijutott egy Slayer, amire bőven odaértem, mert ekorra már elkeveredtek a többiek, de szerencsére eljutottak pont jókor. A rajkai csorda szépen kész volt, jókat röhögtünk minden szaron:) Furcsa volt, hogy kezdéskor többen is eljöttek, mi azért a felét közelebbről is megnéztük.

A fesztivál koncertügyileg The Killers zárta. Lehet én vagyok buta meg tájékozatlan, de őket se vágom annyira. Gondolom maga a stílus az ami nem érdekel, ezért az ide tartozó zenekarokat se tudom hova tenni.

Éjjel szokás szerint partisátor. Megmutattam pár embernek, hogy kell sörönként 4 eurot spórolni, egyszerüen kikell menni az 50 méterre található kempingbe és körül kell nézni, hol hagytak ott némi italt. Hát volt ahol tudtunk venni 8 sört 2 euroért ( 500 ft-ért) de volt ahol fél tálca sör feküdt egymagába. Ugyhogy eldugtuk 2 sátor közé, ha kell közelbe legyen mit fogyasztani. Mindig feltöltöttük a müanyag poharunkat (ami 1 eurot ért) és vissza a partitémába. Igaz ilyenkor már nem voltak sokan, többen elfáradtak vagy hazamentek, ne kelljen a nagy melegbe utazni. Szerencsémre találtam egy sátrat (ezt is otthagyták, nekik nem érték, minek vigyék haza). Találtunk egy talicskát is amibe gyűjtöttünk rengeteg dolgot: kemping székek, minőségi üveges piák (igaz nem voltak tele), söröket, üditőket, finom konzerv kajákat, osztrák finom fűszeres kolbászokat, amit erős szósszal ettünk. A parkolóba kocsinál szétosztottuk kinek mi kell, majd 1-2 óra alvás.

Reggel gyors ébredés, összecuccolás és lépés. Kifele menet elvittük Sankát és Tak-tak Karit a nickelsdorfi vasútra, szegények ölébe full megpakoltuk a kocsit hátul, ki se látszottak:) Majd ketten irány Pamhagen vagy melyik határátkelő. Fertődszentmiklóson letten kirakva. volt másfél órám, ugyhogy szépen minden cuccomat rendbe tettem. Csornáig vonat 225 ft-os jeggyel, majd kocsival haza Pápafalvára.

Nyárindító fesztiválnak tökéletes volt, minden rendbe, néha arcbaszakadt egy kevés eső, ami jól is jött a nagy melegbe. Sok ember, sok sőr, aránylag jó koncertek. Aki teheti, jövőre jelenjen meg. Mindenesetre elindult egy lavina ami még csak ezek után fog igazából orrbaverni, mert most hétközbe No Mans Land Egerszalókon, utána pedig 2 hétvége németeknél hardcore metálkodás.. Kérem kapcsoljam ki de inkább be!:)