Budapest Park - Volt fesztivál warm upParamore, Dutch Uncles
Hungary Budapest/Park
Kánikula, tömeg, Paramore. Az este sajnos elég rosszul indult. Elhagytunk egy irattartót benne a legfontosabb iratainkkal (személyi, bérlet…stb).Ez a tartó szerencsére meglett, de erről később.


Történelmi pillanatnak lehettek tanui azok, akik ellátogattak ezen a meleg, nyári napon a Parkba, ugyanis az amerikai Paramore zenekar először adott koncertet Magyarországon. A zenekar jellegét meghatározza a pimasz kis hercegnő Hayley Williams pörgős stílusa. A csaj tényleg jól érzi magát a színpadon, de a másik két oszlopos tagnak sem kell lendületért a szomszédba menni. A három tagú zenekar hol punk, hol pop, hol keményebb rockzenei elemekkel csinálja évek óta azt, amihez ért. A Paramore pont azért a viszonylag egyszerű, könnyen fogyasztható zeneisége miatt szerethető, amit egyébként rendkívűl precízen, pontosan ad elő. Jó. Aki szerette a 2005-ben kiadott All we know is falling című albumukat, az nagy valószínűséggel nem csalódott nagyot az új albumukban sem. Bár érték kritikák a Paramore-t az egyre könyebben fogyaztható zenéje miatt, de én nem gondolom úgy, hogy bármelyik albumuk is gyökeres váltás lett volna a korábbiakhoz képest. Nekem ez tetszik és valjuk be szimpatikus vonás, ha egy zenekar nem ül fel a trendeknek és nem vált se elektronikus, se egyéb irányokba. A zenekar túl van egy friss albumon, egész pontosan 2013 április 5-én adta ki negyedik stúdió albumát. A közönség erről az albumról is hallhatott jóféle számokat.

Személy szerint nekem ez volt az első látogatásom Budapest viszonylag új szórakozó központjába a Parkba. A hely maga elég nagy és kellemes élmény volt. Az italárak is teljesen rendben vannak. Úgy éreztem, mintha az egész hely egyetlen nagy tánctér lett volna, a nagyszínpadot ugyanis szinte körülölelik a szomjoltó helyek.

Az előzenekar egy brit banda, a Dutch Uncles volt. Engem nem fogtak meg, de öröm volt nézni, hogy milyen jól érzik magukat a színpadon. Mikor végeztek az akkor már népes közönség többször is tapssal köszönte meg nekik az este megalapozását.

A Paramore koncertjén igyekeztünk jó helyre kerülni, de ez nem bizonyult egyszerű feladatnak. Végül nagyjából a színpadtól 20 méterre megtaláltuk a számunkra a helyzethez mért ideális helyet három égimeszelő mögött.           

Kezdésnek egy ukulelével kisért dalt adtak elő az új albumról, majd rögtön belecsaptak a közepébe és az egyik legismertebb slágerrel a Misery business-szel folytatták az estét. Kicsit erős volt rögtön egy ilyen slágerrel indítani, de a hangulatra nem lehetett rossz szavunk. Nagyon jó arányban voltak régebbi számok, mint a Decode, That’s what you get, Pressure és újabbak is, mint az Ain’t it fun, Still into you, Fast in my car. Hayley az este folyamán többször is jelezte, hogy örül, hogy ennyien szeretik őket itt Magyarországon és, hogy nem volt egyszerű eljutni idáig és ezért hálás mindenkinek. Közben a koncert első számától az utolsóig tombolt a színpadon és láthatóan jól érezte magát.

Az Anklebeiters című nótájukhoz vagy tíz rajongót is felhívtak, az egyik még egy kövér puszit is nyomott Hayley arcára. A felhívottak a számot közösen végig bulizták a színpadon és a refrént is közösen énekelték.

Mikor a nagyjából másfél órás koncert véget ért mindenki úgy érezte hogy kell még egy szám, kell még egy kis Paramore. A szűnni nem akaró taps és a tömeg hangos kántálása végül meghozta a zenekar kedvét egy ráadás dalhoz, de előtte hatásvadász módon olyannyira elhúzták a visszajövetelt, hogy már kezdett olyan érzésem lenni, hogy nem is akarnak már zenélni.

De igen, és zárásként eljátszották a Brick by boring Bricket. Mikor tényleg véget ért a buli és megindultak a fiatalok, szinte csak pozitív megjegyzéseket hallottam. Nem csoda, a Paramore és természetesen a Park is kitett magáért.

Mikor hazafelé vettük az irányt próba cseresznye beugrottunk arra a helyre, ahol elhagyhattuk az iratainkat és szerencsére meglettek, leadták azokat a ruhatárban. Nah ilyen egy jó este.
author: Máté Rencz | 20 jun 2013

author:

Rencz MátéRencz Máté

Flyer:

Random Photos - 2018