Volt - 2011
HungarySopron
Az idei Volt fesztiválnak ketten vágtunk neki tesómmal, Ritával. Mivel 3 hetes arcüreggyulladásból gyógyulgatott, így úgy döntöttünk, nem sátrazunk, próbálunk szállást keresni. Szerencsénkre a fesztivál előtt két nappal is sikerült egy panziót találnunk, ahol épp előttünk mondták vissza a foglalást. 10 perc séta és a bejáratnál vagy. Ez remek!

Az indulás nehézkes volt, korán keltünk és bazi hideg volt, sokáig azon is tanakodtunk melyik lenne jobb, kocsival vagy vonattal, de végül a vasút mellett döntöttünk, nosztalgia és spórolás gyanánt. Az utazás nyugisan és viszonylag gyorsan eltelt, igen jól jött az akciós 33%-os jegy. Aggodalmunk szép lassan elillant, közeledve Sopron felé, tisztult az idő.

Megérkezés után bevásároltunk ezt azt a boltban, majd felpattantunk egy helyi járatra és irány a panzió. Persze rossz helyen szálltunk le és rossz irányba indultunk, ugyanis pár kilométer gyaloglás után végre felhívtuk a panziósokat, hogy na mégis hol a túróban vannak, mire kiderült a számozás más irányban csökken, így teljesen rossz felé sétafikáltunk. Végül csak megtaláltuk és boldogan nyugtáztuk, hogy meg van a tökéletes szállás a hétvégi nővérszeánszunkhoz, amiből sajnos Ágit ki kellett hagynunk bármelyik napos szülése miatt (talán majd jövőre).

Ritával gyorsan összeszedtük magunkat a szoba hűtőjében tárolt fehér-rumunkat együtt és világgá mentünk fesztiválozni. Már a bejáratánál tele volt olyan emberkékkel mint mi ..mindenki a fűben csücsült és a boltból vett “üdítőjét” iszogatta, hiába a magyar keresetek mellett nem olcsó a fesztiválon inni. Pár órát kint ücsörögtünk, kiváltottuk a jegyünket, majd irány befelé. Egy gyors vizit mi hol merre, majd letáboroztunk a nagyszínpad környékére. Idén bevezették a kártyás fizetős rendszert (előre feltöltőd és csak ezzel tudsz fizetni, külön készpénzzel nem). Eddig úgy fest elég korrekt a dolog, feltéve, ha az ember kellően józan és odafigyel mennyit vesznek le a kártyájáról..mindenesetre nálunk nem volt gond.

Megvettük a jó hideg sörünket és elnéztünk Paso koncertre. Mai napig nem értem hogy bírja 40 fokban zakóban az énekes Jkövetkező állomásunk Kodek (Muhari Gergő) ceglédi kis-pajtás, aki a T-mobile teraszon játszott több alkalommal is aznap. Ismét sör, majd fixálás Gergővel az esti fellépésének időpontját. Következő megállónk Quimby koncert volt, előtt persze kikötöttünk máshol is, de fogalmam sincs hol, az biztos hogy jó zene szólt, és iszonyatosan fújt a szél , meg talán esett is. Itt táncikáltunk fél órát és egyáltalán nem érdekelt, hogy rohadt hideg van és mi rövidnadrágban és pólóban vagyunk, ez a később sem volt jellemző ránk, így az egész estét elég alul-öltözötten pörögtünk végig. Én Quimbyn kicsit remegtem, de a következő koncert újra feltöltött energiával és fűtéssel:) Idén már másodjára pörögtem végig és cseppet sem bánom, hogy Pendulum a Volt fesztiválon is fellépett. Igaz a hangosítás hagy némi kívánnivalót, mert össze sem lehetett hasonlítani a Moby hangosításával, ami - itt jegyezném meg - az idei nyár egyik legjobb koncertje volt és méltó zárása a nővérbulinak! Elképesztően jó volt hallani a régi számokat, kicsit a fesztiválhoz és a közönséghez tuningolva.

A koncert végén még vettünk egy jól megtömött gyrost, és szép nyugisan elindultunk a szállásunkra. Kicsit parás volt tök sötétben egy erdei autóúton menni, ami persze este sokkal hosszabbnak tűnt, mint napfényben, de szerencsénkre a mögöttünk jövőknél volt zseblámpa, így nagyjából láttunk valamit az útból.

Másnap reggel még elfogyasztottuk a panziós reggelinket , majd kis relax után nyakunkba vettük a várost és a környéket, egyből szívembe zártam Sopront! Gyönyörű hely, van minden ami kell, dombok, hegyek, tó, és persze hangulatos belváros. Kissé másnaposan bandukoltunk, így, a fele program, amit aznapra terveztünk, elhalasztottuk és valami egyszerűbbre cseréltük:) Így a fertőtavi túránkból lett sördombi kilátó túra, ami fene se gondolta de kb 500 m csak, a kilátóba a 3. megállóig jutunk csak és megszégyenülve majd hogy nem négykézláb másztunk vissza a biztos talajra. Az biztos hogy jövőre előbb a túra, utána az ivás!

Elsétálgattunk a városban , majd vacsoráztunk a panzióban, estére meg kinéztünk a parkolókba Tünéékkel találkozni, egy sör csacsogás puszi puszi és irány vissza a panzióba. Másnap korai indulást terveztünk, ami persze nem jött össze, a buszok így már tömve voltak, így egy gyors stoppolás a vasútig, majd vettünk helyjegyet , azzal a reménnyel, hogy talán nem kell nyomorognunk. Mi még a szerencsésebbek közé tartoztunk, mivel lecsaptunk két helyre a Volt vonaton , ami csak Győrben és Pesten állt meg. Viszonylag hamar fel is értünk és nem kellett a vonat folyosón nyomorognunk 3órán keresztül.

Egy jó hétvégét és bulit tudhattunk a hátunk mögött! Jövőre, ha a zenekari felhozatal legalább ennyire színvonalas lesz és a pénztárcánk is engedi, kimerészkedünk egész hétre.