Sziget - 2009
HungaryBudapest/Óbudai-sziget
A szállóigévé vált "kell egy hét együttlét" nem állja meg a helyét, merthogy 5 napos a buli, kiegészülve nulladik és mínusz 1. nap. Nem sok értelmét látom, magyarázzuk azzal, hogy ezen első két napon egy színpad üzemel.

Hétfőn - bereklámozott Tankcsapda 20 éves születésnap - kinéztem a bejárathoz kocsival. Nagy volt a nyüzsgés, sok jegyüzér pörög a területen. Be nem akartam menni, mert akkor tuti elkap az ihatnék, józanul nem fogok szigeten mozogni. Inkább hazadobtam magamat 20 perc alatt. Tetszett, hogy minden kivezető úton rendőrök igazoltatnak. Ennek ellenére, a hírek szerint 14 autót loptak el a környékről egy hét alatt.

Kedden meló után ismét a rendezvény felé vettük az irányt, de már fröccsel a kézbe. Hamar bejutottunk, szabaduljunk meg a sátorverés kényszere okozta feszültségtől, sikeresen felállítottuk "lakosztályunkat" a Mokka Cukka mögé. Aki nem tudná: ez az egyetlen hely a fesztiválon, ahol non-stop megy a dnb - techno. Reggel erősebben, hisz máshol nem szól a zene. Ezzel meg volt pecsételve a szigeten való pihenésem.

Kedd este "zene a rasszizmus ellen" matiné forgott a nagyszínpadon, de mi inkább körbemásztunk, sikeresen nem találtuk a Varga fröccsözőt, pedig az újdonság erejével ható Hungaricum faluba keveregtünk.

Volt szerencsénk összefutni a belga Roger arccal, akinek jó szokásához híven ismét tele volt karszalaggal mindkét fél alkarja. Szokásos kérdésekkel - miszerint mit dolgozik, hogy minden nyáron ennyi fesztiválra eljut – nem akartuk lefárasztani, kapja az ívet mástól. Minden esetre pár percig el lehet nézegetni a gyűjteményt.. mi lehet otthon a polcon?

Az árak persze magukért beszéltek: folyóbor 120, minőségi bor 150 Ft/dl. Csapolt korsó sör: 450 Ft, dobozos Dreher: 580 ft. A csonakház ismét más árakat szabott internal módban: 350 Ft a dobozos Arany Ászok, minőségi bor 250 Ft.

Sikerült reggelig nyomni a fesztivált, pár óra kényszerpihenő után irány a HÉV megállótól nem messze található Jutka presszó, ahol Boros Sanyi "Csubi" társaságával mulattuk az időt. Megmutatta, hogy kell pálinkát és tejet egymás után húzóra inni. Szép látvány, de a hányás sajnos elmaradt.

Szerda délután 4 körül visszasétáltunk, ismét a megszokott körök, útba eső pultoknál fröccs. Délutáni nagyszínpados Ska-P, este az ex végállomásnál cd berakatás, csocsó, értetlenkedés. Éjfél körül elhajlás a "diszkósátrunkba", ahol persze normális pihenésre nem volt esélyünk! Ezért reggel 9 körül hazalépés Budafokra, Sebiék lecsatlakoztak félúton.

Alig vártam, hogy hazaérjek, sajnos taxiznom kellett 1 km-re az albérlettől, túl nagy emelkedő állt előttem. Pár óra pihenés után nem voltam képes visszaugrani a fesztiválra, ezért Cegléd felé kocsival. Pénteken azért vissza a főfaluba, Fedor családdal délután kijutott egy LB27 az MR2 színpadon, ahol a 3. fénykép után kiesett a fotógépem exponálógombja. Megérte kicipelni, gyorsan kölcsönkértem egy Canon gépet, hisz Cadaverest és Pendulumot optikán keresztül is látni kell. Ez utóbbi meglepően jól mutatta magát, a közönség is érezte a dolgot. Próbáltam szombat reggel 7-kor elhajolni a sátorba, agyilag felkészültem, nem fog érdekelni ha üvölt a zene, aludni fogok. Hát a szállás beázott, a belső rész közepén állt a víz. Ideges lettem és ismét hirtelenből hazaindultam.

Szombat délután visszanéztem az érezhetően megfáradt fesztiválra, pedig hétvége, nagy tömeg. Jahutka úrral mászkálás. Reflexszerű reggeli hazautazás, vasárnap délután vissza, érkeztek Tityék, de már nem vittem túlzásba a dolgokat, este 8-től nem a szesz volt a legjobb barátom. Faith No More-ra rohadtul nem voltam kíváncsi (utólag se értem, miért kell majomkodni: lenyelt egy cipőfűzőt a koncert közbe. Inkább kente volna be a gitárost zsiráfürülékkel és nyalta volna le róla.. na akkor megemelem a nem létező kalapomat, de így... szánalmas!).

Még belefutottunk egy Korai Örömbe. Jól szólt, a fények is adták a szemnek, de inkább átlapoztuk magunkat a sátorszedés örömeire, öntöttem magamba az üdítőket, majd hajnal 2 fele a bejárattól nem messze taxit fogva, egészen Budafokig 4.000 Ft. Nem érdekelt, haladjunk! Utána még leugrottunk Ceglédre kocsival és végre vége!

Szeretek fesztiválozni, de most vártam a végét. Vártam, hogy megszakadjon ez a filmszerű, középkategóriás francia drámának hitt komédia sorozat. Az egész 2+5 napba nem volt rendszer, mégis megszokott ritmusban éltem át a dolgokat. Miért? Keresd a halat... Igaz nem kellett napijegyet vennem, de a 10.500 Ft-os ár szerintem sok érte, nem magyar fizetéshez szabott. A benti 800 Ft / gyros, 600 Ft / adag krumpli árak is csak olaj a tűzre. Sajnos elmondhatjuk: kell egy hét együttlét a külföldieknek Budapesten:)