Félsziget - 2009
RomaniaMarosvásárhely /Week End Telep
Nem nagyon halmoztak el fesztiválokkal a hétvégén, ezért hát keressünk számunka új rendezvényt. Képbe is került a marosvásárhelyi Félsziget móka, melynél zenei érdeklődésünk 5-6 előadóval ki is merült. Viszont emelte a tétet (ezzel párhuzamosan a szintet is) a sok szép táj, olcsó árak, rendes szervezők. Kezdjük hát el rendezkedni Tityvel.

Előrelátható kiadások számolgatása után kiderült, az új román lej váltás Székelyföldön is, idehaza is megoldható forintért, átlag 66 ft/lej árfekvéssel. Bepakolni nem volt nagy kaland, mivel a fesztiválos cuccaim velem együtt utaznak, nagyrészt a kombi Fiatban, sokszor ki se pakolom. útvonaltervezést rábíztam az asszonyra:) Melóhelyen sikerült kérnem péntekre és hétfőre szabadságot.. már csak az indulást kellett mérlegelni. Ha egyből a csütörtöki munka után vágunk neki az 526 km-es távnak - egy enyhe ceglédi pihenővel - akkor kiérünk kb reggel 6-ra, ami nem olyan vicces az éjszakai ismeretlenbe tartó szerpentinekkel tűzdelt úton (reggel 7 fele nyugovóra térni tűző napon a sátorba?). Próbáltuk úgy tervezni, hogy a dombos szakaszt a reggeli nap fényébe érjük el. Így egy merész ötlettől vezérelve péntek hajnal 3 órai indulást parancsoltunk magunknak, addig próbáljunk meg aludni pár órát.. Természetesen nekem nem sikerült (fesztiválok előtt lehetetlen).. összejött fél óra kómázás. Majd éjjel 2-kor írtam egy válogatás cd-t, Tityt felébresztettem.. 03:01-kor kigurultunk a ház elől, lezavartuk a Tescózást.. fél 4-kor már az enyhén forgalmas 4-es főúton toltuk.. szép napfelkelte, sima utazás, durva baleset, letakart holttest.. remek! "Jól" indul a fesztivál! :( Pepsi persze dőlt az arcomba, mert már az indulásnál kimerült voltam.

Többször is megálltunk pihenni, szép dombokat fotózni, Cluj Napoca (azaz Kolozsvár). Itt beugrottunk egy másik multimarketbe ahol sikerült 7 lejért (kb 454 ft-ért) ennem egy furcsa, száraz, krumplival tömött gyrost.. megvettük a legolcsóbb naptejet és léptünk. Megjegyzés: a román lej nagyon szép, elég erős papírból van, nehezen téphető. váltópénze a Bani (1 lej = 100 Bani) Mint nálunk a fillér volt vala:)

Délután 1-re beértünk Tirgu Muresbe azaz végre Marosvásárhely! Itt is gyors multi látogatás, Titynek sangira után fájt a foga:) Kijáratnál a közelbe található Inotai Hőerőmű hasonmás nekikezdett szirénázás közepette elég durván füstölni. Gyorsan továbbálltunk, mielőtt lezárják a környéket.

Nem nagyon láttunk fesztivált jelző táblákat, túlhaladtunk a főúton. Gyors fordulat, majd hopp, megvan a piros félsziget kartonnyíl. Innentől nyert utunk volt, belefutottunk a tutiba! Sajnos az autóval érkezőknek nem volt nagy területük, nehézkes volt megállni jegyet átvenni, de végül összejött. Ráadásképp sikerült elérni, hogy betudjunk állni a kempingbe a kocsinkkal, pedig csak a nulladik nap volt esélyes. Így azért nyugodtabban fesztiváloztunk, minden cuccunk egy helyen van.

Gyors sátorfeldobás 40 fokban, matracpumpálás 10 percig, majd lemostuk az út porát a hidegvizes kempingzuhanyzóba és végre érkezhetett a jól megérdemelt finom sör az arcomba (2,5 lejért (165 HUF), a drágább Ursus 3 lejt kóstált volna:)). Nézzünk hát körül.. végig séta a fesztiválon, nagyszínpad mellett sajtós pass felvétel, ahol kiderült, pár zenekart tilos fotózni, de azért a mi oldalunknak engedélyezte a NIN management, fent volt a kb 30 médiumot tartalmazó listán.

Végre becéloztuk a strandot.. csak lestünk, milyen gyönyörű! Kb. 6 nagy medence, pont elég ember, tiszta víz (igaz, ha torkunkat belülről mosta, percekig köhögtünk a klórtól). 2-3 óra hosszáig napoztunk a medence szélén. Este 6 fele már ittunk volna gyors átöltözés után, nézzünk bele az esti koncertekbe! Este 8-kor kezd Neo.. fél 9-es érkezésünkkor már egy osztrák DJ tolta a nagyszínpadot. Kicsit szidtuk a pontatlan kezdéseket-befejezéseket, amit idehaza már megszoktunk... de itt nem vártuk volna. (mint utólag kiderült, "ne szólj száj" effektussal jobban járunk.. de nem szaladok ennyire előre ) Nyugtató gyanánt nekiálltunk borozni.

Este 10 fele nekikezdett Dj Tiesto. A stílus, melyet a vállán hordoz, nem az én világom, de poénból nézzünk bele, valamiért a különálló koncertjeiért szép összeget fizet a közönség. Jól elvoltunk a ütemre lüktető fényekben úszva.

Éjfél előtt bezárt a mainstage, merüljünk hát bele az éjszakába. Beugrottunk egy !Deladap koncertre, ahol próbáltunk fotózni, de a itallal átitatott fáradtság elég érdekes képeket szült a fotógépre:)

Adtunk volna még egy esélyt a partisátornak is, de olyan dübörgő techno bújt ki az átjárón, hogy nem volt kedvünk kivárni a sort, ezért kicsit lazítottunk a kocsinál, majd "végre lehet aludni" lendülettel sátorba be, kényelmes matracra borulás... hogyne!! Szépen 2/3-ig leeresztett, ezért estem-keltem, jobbra-balra gurultam a sátorban. Azért próbáltunk aludni a "vízágyon".

Mivel a kemping területén 1 dkg fa se állt, a reggel 9 órára kialakult szaunán már meg se lepődtem. Húzzunk el a strandra, talán ott jobb a szieszta.. Árnyékba tudtam aludni 1-2 órát. Kicsit felfrissülve, Tity által büfében vett hamburger-krumpli ebéd kombó jóvoltából megjött az életkedvem, strandoljunk.

Szombat valahogy elég gyenge volt zeneileg, nem siettünk sehova. Mászkáltunk a művésztelepen, beültünk nyugodtan embereket bámulva sörözni. Ekkor jöttem rá, nem valami bizalomgerjesztő látvány, ahogy egy 35 év körüli családapa fazon egy féltenyerem nagyságú, virág alakú, zöld nyalókát kóstolgat. Kárpótolt a hátunkat sütő nap, torkunkon lecsurgó hideg sör érzésével vegyítve. Egy dolgunk volt: várni a Nine Inch Nailst, akikre 1 órával előtte rápihentünk kocsinál borozás formájában. Itt szembesültünk a ténnyel: a fesztivál előtt előre kellett volna állítanunk óráinkat 1 órával az időzónák miatt!! Nagy kapkodás, igyekeztünk NIN-re.. Most először jól jött, hogy nincs pontos kezdés:)

Tetszett a megoldás: a nagyszínpadot kicsit elszeparálta egy kisebb domb, így onnan állva simán láttuk a koncertet, a tömeget akik nézik a műsort. Aztán persze a fotós para beindult: jött 3 biztonsági "nem szabad fényképezni" jeligével. Megmutattuk a NIN fotóengedélyt, viszont a mellettünk, magának fotózó srácot elakarták vinni a szervezőkhöz.. nagy nehezen elfogadták, hogy nem velünk van, ,megmutattam a sima karszalagot a kezén (nekünk dolgozói volt. Meg hát szerencsétlen gyerek honnan tudhatta volna, hogy tilos képeket gyártani? Senki se figyelmeztette előtte) Kicsit túlparázták a feladatot, végül szó nélkül távoztak.

A koncert elérte a megfelelő szintet, mind fények, mind hangzás terén. A felénél beálltunk közelebbről nézni, amire azt hittük ez a 160 cm magas Titynek hátrányos lesz, ennek ellenére érdekes mód sok olyan helyet lehetett találni, ahol ő is átlátott a pont megfelelő létszámú tömegen.

Ezek után bekajáltunk, majd asszony eldöntötte, nekiáll megint piálni, én meg nem mondok nemet egy ilyen kihívásra. Pár óráig leültünk egy kb 10 pados kajás-sörsátorba, ahol bepakolták a válogatás CD-met, aminek hatására előkerült a léggitár-dob-mikrofonom:)

Másnap reggel nem volt strand szintű kánikula, lusták is voltunk, ezért a kocsinál nekiálltunk fröccsel a kézben itatni a szomszéd magyarokat, ami olyan jól sikerült, hogy szerencsésen véresre fejeltem a nyitott csomagtartójukat. (nincs olyan nap, hogy ne fejelnék le valamit...) Kb. 5 órás pletykálás következett.

Azért egy Freestylerst ne hagyjunk már ki. Előtte sikerült a fűbe aludnom egy keveset Tity felügyelete mellett. A koncert persze élvezhető volt.. Tényleg mindenhol jól szóltak a dolgok. Majd jött egy Tankcsapda amit a fáradtság miatt a kedvenc domboldalunkról néztünk. Majd ráfejelt egy Prodigy, ami alatt lemerészkedtünk a tömegbe. A felénél beálltunk hátra, ahol egy padon álló 5 fős bandának villákat mutogatva hadonásztam.

Lakmározás után léptünk aludni, mert a hétfői hazaút nem lesz egyszerű ilyen melegben, ennyi pihenéssel a hátunk mögött.

El is jött az indulás ideje! Gyors sátorleépítés, felfrissülésképpen strand.. ahol hétfő zárva! "Remek!" Volt egy srác aki Magyarországra igyekezett, de egyrészt fáradtak voltunk idegenekkel utazni, másrészt elég erőszakos előadással vázolta kéréseit, amit nem tartok egészségesnek.. na meg nem akarunk más miatt sietni haza, így hát nemet mondtunk és léptünk az állatkertbe, ami a városon belül egy barátságos magas dombtetőn, csendes, nyugodt környéken egész könnyen megtaláltunk (arra járóknak kötelező kitérő!).

Valahogy egyszer csak bent voltunk. pedig nem lett volna drága. Játszadozó majmok, hétalvó, talpaikat égnek állító medvék, egymással durván testközelünkbe összevitatkozó, üvöltő oroszlánok.. ez utóbbi tényleg ijesztő volt!! Ha belegondolok, nem lehet kellemes az afrikai öslakosoknak összefutni pár ilyen "csendes macskával". Kb. 5 méterre álltunk tőlük. Igaz, kerítés választott el tőlük, de pont egy zárt rácsos ajtóval szemeztünk. Fáradtságomnak köszönhetően simán beparáztam, mi van ha nekiugranak és kinyílik.. hova futunk?

Fél órát még köröztünk a Zooparkba, majd végül elindultunk. Nehézkes volt a visszaút, de valahogy könnyebben ment. Az mondjuk tény, kishazánk lakosai sokkal higgadtabban, óvatosabban vezetnek az utakon. Romániába sajnos ész nélkül előznek, párszor kénytelen voltam beletaposni a fékbe elég keményen, szemközti tudatlan előzésnek köszönhetően. (sokan árultak gombát a szélén.. egyik faluba beadtuk a derekunkat, vásároltunk nagyszemű szőlőt: 14 lej / kg.. tehát sikerült 560 ft-ért venni egy fürtöt)

A határnál teletankoltuk a gépet (literenként 40 Ft-ot spórolva ezzel..) majd próbáltuk elszórni a PIC elnevezésű hypermarketbe a maradék 38 lejt.. vettünk is Zakuskát meg tortilla lapokat (mindkettő drágább idehaza). Na meg toltunk az arcunkba 6 lejért egy nagy pizzaszeletet ketchuppal és üveges kólával.. számoljunk csak: kiadás 390 ft. Idehaza csak a pizzaszelet közel 418 ft.

A magyar szakasz egyenesebb és megszokottabb.. könnyen beértünk Ceglédre.

Kellemes csalódás volt a fesztivál! Zeneileg nem az én világom, de ez a része is élvezhető szinten mozgott. Maga a helyszín közel a városhoz (sajnos nem sétáltunk ki a nagy melegbe), kedves emberek, rendes pultosok, jó fej szervezők. Az árak magyar fesztiválok áraihoz mérve alacsonyak, sokkal barátibb az egész mint a nagybátyja (Sziget) vagy az unokaöccse (Volt). Aki teheti, jövőre írja bele a fesztiválnaptárba! Megéri! (Már csak az út közben, néhány faluban látható, gábor cigányok által épített csicsás paloták látványa miatt is)