Sziget - 2008
HungaryBudapest/Óbudai-sziget
10. szigetem lett volna, de idén nem volt lehetőségem együtt lenni egy hétig, hívott Németország, ismét új dolgokat mutatni. Azért belefért egy nulladik és egy zárónap.
Part I. + IV. - Kell egy hét utazás-koncert-utazás-feszt...

Kedden meló után szép nyugodtan kivillamosoztunk sörözéssel fűszerezve Pista néni kocsmájából. Gyors jegyintézés, irány a megszokott kör. Idén is sikerült minden helyszínt átkeverni. Nem sokat láttam az egészből, de a Hammer Színpad átkerült a mozi tájékára, elsöpörve a Végállomás kocsmát. Persze a Lovarda is elperdült máshova, enyhe káosz. Néha tetszett, néha az ideg vert ki, hogy a hátsó ösvényeken sose ott kötöttünk ki, ahol terveztük.

Ricsiék bélpörgetője és bikája üzemelt rendületlen, itt egy kisebb társasággal üldögéltünk, majd átnéztünk az est fő szenzációjára, az elvileg brutál, 10 kamionos cuccal érkező Iron Maidenre. Tagadni se lehetne, sok embert érdekelt a dolog. Alig bírtunk előre menni (azért Rock Am Ringet messze nem bírta felülmúlni), végre beálltunk egy aránylag jó helyre, naná, hogy a magyar paraszt arrébb lök. Szólni nem tud, csak erőszakosan viselkedni. Mit mondjak, tipikus hazai hozzáállás.)

Inkább kb. 30 méterre tőle megálltunk és 1-2 számot megnéztünk, mely közbe tűzcsóvák löveltek a színpadon, amire a tömeg nagyokat huhogott.. (érthető, hisz nem igen láttak még In Flames koncertet, pedig ők nem is 10 kamionnyi cuccal érkeznek egy bulira.) Kis idő múlva, sört vásárolva leültünk egy kicsit a jó hangulatú kőkocsmához, ahol Manu Chaora táncoltak páran. Itt legalább jóarc külföldiek pörögtek vidáman.

Reggel 04:21-kor elindultunk haza, beterveztünk az útvonalba egy jó móriczos étkezést, mivel az éhen pusztulás szélén gyalogoltunk (elfelejtettünk Robin Hoodosan hiénázni a fesztiválon). Fél 6-ra odaálltunk a gyrosos elé aki barátságosan bezárt az orrunk előtt. Éhezzünk hát tovább ahogy kell. Sehol egy bolt, a piac is 8-kor nyit. Házunk előtti kisboltba 377 ft-ért egy lencsekonzerv tejföllel az arcba jót tett.. Hulla fáradtan, agykihagyás, jóéjszakát!

A kell egy hét együttlét ezek után nekünk Bécs és németországi Summer Breeze fesztivál felé kanyarodott. Végül is együtt voltunk, de nem 60.000-en, szimplán 3-an (Sebi, Tanerő és jómagam).

Szerda estére kiértünk a bécsi Viper Roomba egy jópofa All Shall Perish + Sworn Enemy koncertre, majd tovább indulva 600 km-t levezetve arcbakaptunk a germán Summer Breeze fesztivált, amit vasárnap reggel 7kor magunk mögött hagytunk, hisz idehaza várt a Sziget utolsó napja, ahova délután fél 5kor már robogtunk is ki Sebivel. Fél 6kor lepattantunk a HÉV-ről, sietni kellett hisz jegyünk még nem volt, na meg 18:00-kor kezdett a Pro Pain . Én sajnos lekéstem, de nyugtatott a tény, két nappal előtte láttam germániában, amit itt tuti nem múlnak felül (lásd beszámoló + képek).

Este 7re csak beértünk Tityvel, enyhe körséta, pár ismerőssel összefutás, majd este 8-kor bevállaltuk a Zúzda-Tálentum színpados Cadaverest. Persze ez a helyszín is teljesen máshol található mint tavaly. Most a volt krsna sátor helyén (szerencsére idén kirakták őket, egy vallásnak semmi keresnivalója egy fesztiválon. A Meghallgatlak sátrasokat se láttam már sehol. Hál'Istennek:)

Maga a koncert jól adta magát. A kezdésnél azt hittem nem lesznek fények, vagy csak minimál, de szerencsére beindult, kialakult a téma. Végre az egész zenekar egybe volt (van mikor perka Máté vagy Laci hiányzik a létszám ellenőrzésről). Az új számok jól adták magukat, a hangulat is megfelelő volt annak ellenére, hogy nagy levegősen álltunk, alig lehettünk vagy 50-en sajnos. Nem személyeskedés, de szégyen hogy ennyien kíváncsiak egy ilyen jófajta zenekarra. Dehát kinek a pap, kinek a Cadaveres.

Az este nagy részét a Hammer sátornál töltöttük, ahol szerencsére akadt pár ismerős. Belenéztünk egy Exodus műsorba, ahol feltűnő volt a Sworn Enemy hasonlóság. Majd adni akartunk egy esélyt a Carcassnak, bár ezt hamar kinulláztuk, nem vártuk meg:) Majd még terveztünk egy Blind Myselfet, na meg egy Hip Hop Boyzt, de egyikből se lett semmi, mászkáljunk.

Éjféltájt a megfagyás határán eldöntöttem, veszek egy pullert, talán kifutja a kis pénzemből, 5000-et adok érte. Az egyik ruhás boltnál összefutottunk Tamacsaláddal, ahol nem volt keret a 10.000 Ft feletti zipzáros jelmezekre. Inkább átsétálunk Tity ismerőseihez, az egri Kommunás arcokhoz (reklám helye: kommuna.org). Volt is 5000-ért megfelelő kapucnis, sajnos nem "boncolós, félbehasíthatós", zipzáros. Szépen kérhettem rá egy mintát a katalógusból. Krisztus, aki a földre támasztja a keresztet, persze fordított megoldással. Alatta: Your Choise! Tetszett és ötletes, miszerint a vallás nem kötelező az ember egyéni szabad választása. Bár lehet nem ez a mondandója, nekem ezt adta. Hátára is szerettem volna valamit, hát egy nagy raszta-bozontos Krisztus arcot sárgával. A színharmónia nem a legjobb de szóljon mentségemre, az tudatlan összeesés határán álltam.

Kajasoron hiénázás, finom húsos kaják, de egy meleg jófajta hamburgert is bevállaltunk 550 Ft-ért. Csak hát variálni szabad és jó (egyfajta "teszteljük a pultos" ingerencia nálam, na meg ha lúd hát legyen finom), kértem bele joghurtos szószt na meg 2 szem sült krumplit. felszámolt 50 ft-ot ha nem baj. Így nem is volt problémám - mint Balatone feszten - egyből belementem, hisz rendesen rákérdezett. Nagyon finom szendvicset kaptunk. Kellemes csalódás! (nem úgy mint a 430 Ft-os dobozos "Ártány Ászok" - sima kisboltba 200 Ft. A sima 6 dl-es korsós sör 380 Ft, ami persze vizezetten fejfájást okozott)

Fél 2 fele célba vettük a 350 Ft-os fesztbuszt, ami éppen elment az orrunk előtt, maradt a HÉV. A kiírás szerint félóra várakozás a miénk.. na jól van taxiba be, majd szembesültem a ténnyel, kinek van erre pénze? Mondjuk ha lett volna se aljasodok eddig. Szerencsére rá 5 percre befutott a "zöld sínes", Margit hídnál le, ahol vagy 100-an vártunk a 6É-re, le is tettünk arról hogy felférünk, de semmi gond, helyünk is volt. Szerencsére a Móriczon a 973-as megvárta a csatlakozást. 1 óra bkv-vel a hátunk mögött összeestünk az albérletben.

Vélemények a turmixgépbe, 2 perces darálás után kiöntve című rovat: igaz, csak 2 nap szigetelést kaptam az arcomba, de 3 éve először most nem egy megfáradt 1 hetet tudhatok magam mögött, hanem egy remek eseményekkel kikent 6 napot.